• demokracja

    Nareszcie szersze spojrzenie a nie tylko tekst na zasadzie kto komu dołoży. Wszak meritum się nie liczy (obawiam się, że dotyczy to niestety znamienitej większości naszych współobywateli). Pytanie tylko gdzie będzie apogeum owego wychylenia się wahadła i czy nie przekroczy ono punktu bez powrotu za którym jest już tylko dyktatura (lub coś jeszcze gorszego, czego jeszcze nie umiemy nazwać). Mówię tu o powrocie do demokracji w potocznym rozumieniu i mniej istotnym jest czy to będzie przewaga kapitalizmu demokratycznego, czy też kapitalizmu regulacyjnego (który jak dla mnie mieści się w potocznie przyjętym rozumieniu demokracji). Mówienie, że USA ‚poradziły sobie z kryzysem’ naiwnie zakłada, że kryzys się skończył. USA zastosowały więcej tego, co do kryzysu doprowadziło, czyli taniego, nierynkowego pieniądza i na wniosek tych samych ludzi (p. Yellen), czego skutkiem będzie to samo, czyli więcej kryzysu. Europa była bardziej powściągliwa w stosowaniu tej recepty i na dłuższą metę na tym skorzysta. Tyle razy słowo demokracja, aż dostałem wzdęcia. Co to jest właściwie ta demokracja? Czy można ją gdzieś zobaczyć na żywo lub kupić?

    To w Anglii i Francji jest ta sama demokracja co w Rosji i w Polsce, chociaż są to z gruntu różne systemy? Więc co to jest? Na czym polega demokracja w Anglii a na czym w Rosji?

    Ja kiedyś w Polsce próbowałem znaleźć ślady demokracji. Ale zauważyłem, że jako bezpartyjny nie mogę w ogóle znaleźć bezpartyjnych na których mógłbym w swoim okręgu zagłosować. I to przez lata escape room . A jak jako bezpartyjny nie mogę głosować na swoich, to po co mi takie wybory. Zostaję raczej w domu. Kiedyś pomyślałem, że jak żaden bezpartyjny nie chce w wyborach występować to może ja się zapiszę na kandydata na posła. W komisji wyborczej mi powiedzieli, że mnie nie zapiszą, bo coś tam coś tam. No i że wybory nie są dla bezpartyjnych łachudrów. Wkurzyłem się solidnie, ale sędzia powtórzył to samo. Bezpartyjne śmiecie jak ja są z tej niby demokracji wyeliminowani i nie ma sposobu abym mógł się zgłosić sam lub innego bezpartyjnego na kandydata.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :